Drama's & Movie's Review.


Tak ada mood lagi nak study Audit, camne nie.Haishh.
In Sya Allah, esok dah boleh start study Auditt!!!

So, nak cerita je, walaupun tak ada sape yang baca.Hehehe At least in future, ada something yang boleh ingatkan aku, apa yang dah jadi in my life.

Drama Korea, memang aku minat sangaat. Memang berpisah tiada.Hahaha. Drama Melayu aku tengok, tapi yang aku rasa aku minat je. Macam sekarang, macam2 drama adaptasi dari novel melambak dekat tv. Contoh macam, Hati Perempuan yang meletop aritue, Dia Isteri Luar Biasa, Isteri Separuh Masa..macam2 lagi. Yang aku layan cuma Isteri Separuh Masa, lagi 1 sebab aku dah pernah baca novel dia & aku pernah tengok gandigan Aiman Hakim dengan Emma Maembong.:) Yang lain2 drama, maaf cakap aku memang tak minat. Lagi2 Zul Ariffin dengan sape ntah perempuan tu nama die. Lepas nie, dorang belakon cite M.A.I.D pulak.Haish, tak tahulah aku nak tengok ke tak, sebab tak minat pelakon dia.:( Lagi salah satu sebab aku jarang tengok drama melayu, sebab rumah aku tak ada astro. Abah pasang Hypptv je. Memang banyak drama english aku tengok. Kalau tak sabar nak tunggu next episode, aku download.Hehehe
Antara drama english yang memang aku layan.

1) Grimm (Season 1 - 4)
Drama ni memang awesome. Lelaki tue detective yang boleh nampak 'wesen', where behind all those human, lives a beast. Macam setiap human tue, ada beast dalam diri dorang. Kalau zaman dulu, dorang takut dengan Grimm sebab dia can kill all those 'wesen', zaman sekarang Grimm tak kill, unless 'wesen' ni buat onar dekat tempat tue. Sekarang Season 4 dah habes, next time, season 5 pulak.

2) CSI (Las Vegas, Miami, New York)
So, CSI Las Vegas dah habis. Since all CSI's series tayang dekat AXN, and i don't have astro dekat rumah, download lah cerita ni. Habis da dari season 1 sampai season 15. Memang cerita ni feveret satu famili aku. 

3) Body Of Proof. (Season 1 - 3)
Body of Proof ni pun best. Perempuan ni dia doktor, which dia will help to solve case dengan buat pembedahan dekat mayat mangsa.
Ada banyak lagi drama-drama english yang best dekat Hypp Tv, which mostly, mak aku yang tengok.Hahaha
1) Ex-Girlfriend Club
So, sekarang, Korean Drama yang aku layan: Ex-Girlfriend Club.:) Song Ji Hyo & Byun Yo Han. Memang best!! Dengan watak 3 ex girlfriend lelaki tue yang memang best. Chemistry Ji hyo dengan Yoo Han memang JJANG!! Sekarang dah sampai episod 8. Tinggal lagi 4 Episod je, sebab dorang cut dari 16 episod ke 14. WHY??? Sebab dorang cakap rating tak tinggi.

2) Falling In Love With Sun Jeong / Falling For Innocence (finished)
Seriously, aku jarang tengok drama yang lead actor dengan actress dia aku tak kenal. Contoh macam drama ni, sebab aku nak tengok lepas aku usha recaps dekat dramabeans tak silap. Nasib baik best.Hahaha Tak sia - sia aku download drama ni 16 episod.Fuhhh. Lelaki ni (Jung Kyung Ho) aku tak pernah tengok drama dia berlakon, tapi tahu dia berlakon cerita apa. Kim So Yeon pulak, dah banyak cerita dia aku tengok contoh macam IRIS. Lelaki ni dalam cerita ni (Kang Min HO - KMH) dia sangat evil, dia nak balas dendam dekat pak cik dia yang take over syarikat bapak dia, sampai parents dia bunuh diri. Perempuan ni plak (Kim Sun Jeong - KSJ) dia secretary pak cik KMH. KMH ada penyakit jantung yang buat dia tak boleh hidup lebih dari umur 35?. Tapi dia tetap nak balas dendam dekat pak cik dia, sampai satu tahap, dia collapse, dia dapat jantung tunang KSJ (mati kena langgar dengan kawan baik sendiri). Dalam case ni, KMH die macam dpt memori jantung tunang KSJ.

3) Healer (finished)
Drama nie pun daebakk!! Ji Chang Wook memang handsome habiss.Hahaha. Tapi jalan cerita dia pun best, walaupun mula2 boring. 
Ada banyak lagi list korean drama yang aku rasa berbaloi nak tengok.:) Antaranya Reply Series.

1) Reply 1997

2) Reply 1994

3) Reply 1988 (Coming Soon)
   Can't wait for this series.:) 

All pictures credited to google & soompi forums.

Comments

Popular posts from this blog

SPA : Penolong Pegawai Tadbir Gred N29.

Final Exam, Final Semester, Final Year.