New License at 25 years old.

Last week, lepas paper CA aku terus balik rumah. Ingatkan nak stay study kejap, sampaila khamis atau jumaat. Tak pun, mama dah call tanya nak balek tak. Of course la cheq balek.Hihihi Ingatkan jugak, esoknya (28 Mei nak buat lesen dekat JPJ), tapi gambar nak buat lesen tak ada. So, petang tue, pegi Ampang Park je, mama nak shopping kasut dengan tudung. Sambil dekat Ampang Park tue, aku pun buat la gamba untuk buat lesen. Gamba nye kecik je, 4 keping RM16.Mahal owwhh. Makin mahal buat gamba sekarang, no wonder ada orang buat sendiri je gamba die.

Esoknye (29 Mei) baru la ke JPJ yang dekat Setapakk nun. Mula2 cadang nak keluar pagila, before kaunter bukak, dalam 7.45 pagi, ini idok..Muslim,muslim.Hahaha. 7.50 dekat kol 8 baru sampai. Memang menggelabah jugak la, fotostat IC dengan Lesen L yg lama. Tunggu nombor je dah lama. Tung tang tung tang dekat 8.45 siap lesen..yeeeahhh.Memang happy giler. Lepas je dapat lesen, pegila AU3, nak carik nasi lemak tempat praktikal dulu, tengok2 tutup.Aishh.Nasib baik la dekat situ banyak gerai nasi lemak.
Lepas dapat lesen L dulu, aku tibai bawak kete tak ada lesen, sampai ke Kuala Selangor nun amek icha. Before dapat lesen ni pun da 2,3 kali pegi Kuala Selangor. Alhamdulillah da dapat lesen, tak adala nak menyorok2 (mcm buat salah besar).

Nak amek lesen kereta nie memang prosesnye (bagi aku) sangat lama. Daripada aku amek bulan 5 tahun lepas, sampai tahun nie bulan 5, exactly 1 year!! Memang banyak sangat masalah.Elok2 nama dah bole amek JPJ, JPJ tolak, kena amek kelas belaja version baru.Memang sakit hati, kena bayak extra RM100. Alhamdulillah, aku amek JPJ test sekali je, walaupun JPJ time jalan raya macam kerek nak mamposs (geramm!!) HAHAHA.Tapi thanks la, luluskan saya..:)


Disebabkan syok shopping, jalan2 sana sini 2 hari tue, hari jumaat balek UIA, amek..entrepreneurship satu hapak tak study.Esoknya paper pagi.Aduhai..masak,masakk.Memang time exam, MCQ susah sangat. Memang aku masak habess.

Comments

Popular posts from this blog

SPA : Penolong Pegawai Tadbir Gred N29.

Drama's & Movie's Review.

Final Exam, Final Semester, Final Year.